1. Mateusz gromadził dla ptaków na zimę nasiona i suszone owoce. Zapełnił nimi trzy czwarte skrzynki o pojemności 70 litrów. Przez ile dni będzie mógł wysypywać ptakom pełny kubek pokarmu dziennie , jeśli kubek ma pojemność 0,6 litra?

2.Kosmonauci ze swej wyprawy przywieźli kamień księżycowy w kształcie graniastosłupa o wysokości 1.2 dm , którego podstawą był trójkąt prostokątny. Oblicz objętość tego kamienia jeżeli boki trójkąta miały długość 6 cm 8 cm 10 cm.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T15:51:20+02:00
1.
3/4*70:0,6=87,5
2.
V=Pp*h
V=0,5*6*8*12
V=288 cm³
1 5 1
2010-04-05T15:56:21+02:00
1.
¾×70l=52,5 l.
52,5l:0,6l=87,5≈88.
2.
Ob=Pp×h
Ob=6cm×10cm×120cm=7200cm²
2 5 2
2010-04-05T16:00:53+02:00
Zad.1
70/¾=52,5 to jest pojemnosc ¾ skrzynii
52,5/0,6=87,5

Odp.Przez 87 dni bedzie mozna karmic ptaki.

Zad.2
1.2 dm=12 cm
Pole podstawy=6*8/2=48/2=24cm2
Objętość=Pp*h Pp=pole podstawy
V=24cm2*12cm=288cm3

Trójkąt ma objętość 288 cm3.
1 5 1