Odpowiedzi

2010-04-05T16:16:24+02:00
R-promień koła wpisanego
R-promień koła opisanego
a-krawędź kwadratu
Wzór na pole: πr²
Pole koła wpisanego:
P=a²π/4
Pole koła opisanego:
P=2a²π/4

Różnica:
2a²π/4 - a²π/4 = a²π/4
a²π/4=4π |*4
a²π=16π |:π
a²=16 |√
a=4

Pole kwadratu: a²
P=4²
P=16j²
Odp: Pole tego kwadratu to 16 j².
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T16:23:00+02:00
Wiemy, że
r=a/2
R=½a√2

P₁=πR²=π(½a√2)²=π2a²/4=πa²/2
P₂=πr²=π(a/2)²=πa²/4

P-pole kwadratu
P=?

P₁-P₂=4π

πa²/2-πa²/4=4π
π(a²/2-a²/4)=4π
a²/2-a²/4=4
a²/4=4
a²=16
a=4

P=a²
P=4²=16

Pole kwadratu wynosi 16
2 3 2