Ewa przeczytała w czasie ferii czterotomowe dzieło. Pierwszego dnia przeczytała 20 stron, a każdego następnego dnia o 20 stron więcej niż poprzedniego. W sumie przeczytała 1100 stron. Oblicz, przez ile dni Ewa czytała to dzieło.

Bardzo proszę o szybkie rozwiązanie, wróciłam do szkoły po niemal 20 latach, a matematyka nigdy nie była moją mocną stroną ;)

2

Odpowiedzi

2010-04-05T16:10:00+02:00
1 dzień - 20
2 dzień - 20+20
3 dzień - 40+20
4 dzień - 60+20
5 dzień - 80+20
6 dzień - 100+20
7 dzień - 120+20
8 dzień - 140+20
9 dzień - 160+20
10 dzień - 180+20
20+20+20+40+20+60+20+80+20+100+20+120+20+140+20+160+20+180+20= 1100

Odp.: Ewa czytała to dzieło przez 10 dni.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T16:28:03+02:00
Zad.:

1 dzień - 20
2 dzień - 20+20=40
3 dzień - 40+20=60
4 dzień - 60+20=80
5 dzień - 80+20=100
6 dzień - 100+20=120
7 dzień - 120+20=140
8 dzień - 140+20=160
9 dzień - 160+20=180
10 dzień - 180+20=200
sprawdzenie:

1100=20+40+60+80+100+120+140+160+180+200

Odp.: Ewa czytała to czterotomowe dzieło przez 10 dni ferii.
2 1 2