Odpowiedzi

2010-04-05T16:14:29+02:00
Prawo okresowości mówi, że właściwości chemiczne i fizyczne pierwiastków uporządkowanych według wzrastającej masy atomowej zmieniają się okresowo.
39 4 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T16:52:06+02:00
Prawo okresowości Mendelejewa zostało sformułowane przez niego samego w roku 1869. Ich pełne znaczenie brzmi : właściwości pierwiastków są zależne od ich mas atomowych.To odkrycie było punktem zwrotnym w odkryciach chemii . Prawo okresowości jest to mniejsza konstrukcja układu okresowego . Gdy odkryto dokładną strukturę atomu prawo okresowości dostało o wiele większego znaczenia. Dopiero wtedy można było dowieść , że numer okresu jest równa liczbie powłok walencyjnych.
50 2 50