Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T13:42:53+01:00
Te słowa oznaczają, że przechodzień powinien przekazać Lacedemończykom, że żołnierze Sparty nie poddali się i walczyli do końca.Byli posłuszni prawom swego polis.

:)
2 3 2
2009-11-02T14:38:58+01:00
Śmierć za Spartę była dla spartiaty (spartanina) była największym zaszczytem. Czyli ,, Przechodniu oznajmij Lacedemończykom ,że nie poddaliśmy się i zginęliśmy w gorących wrotach (potoczna nazwa wąwozu w Termopilach) zgodnie z prawami Sparty"
2 4 2
  • Aspi
  • Początkujący
2009-11-02T15:48:17+01:00
Jak już, to powszechnie się mówi:"Przechodniu, powiedz Sparcie, iż wierni jej prawom tutaj spoczywamy."
1 1 1