Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T16:28:35+02:00
Drodzy młodzi przyjaciele!
We współczesnym świecie ludzie w większości skupiają sie na sobie. Własnych problemach, odczuciach. Mają swój świat, w którym żyją i nie zawsze chcę zauważyć drugiego człowieka. Dlatego też chciałabym się zwrócić do Was, abyście nie byli obojętni na cudzą krzywdę. Tego samego uczył przecież nasz ukochany ojciec święty Jan Paweł II. Wszyscy z pewnością mówimy, że jest on dla nas autorytetem i że bardzo go kochamy. Dlaczego wiec tak rzadko stosujemy się do tego, co nam mówił. Nie chcemy słuchać tej wspaniałej lekcji jakiej udzielił nam całym swoim życiem. Powinniśmy pomagać innym, ponieważ "życie tylko wtedy jest coś warte (...) jeżeli jest służbą". Ten cytat to słowa Rudego - bohatera powieści "Kamienie na szaniec". Od tych młodych ludzi powinniśmy się uczyć umiejętności, jaką jest pomaganie bliźnim. Wszyscy mówią o Alku, Rudym, Zośce i innych wspaniałych młodych ludziom, którzy walczyli podczas II wojny światowej jako o bohaterach. Czasem zazdrościmy im tych tytułów jednak sami nie potrafimy wyciągnąć ręki do bliźniego. Czasem zastanawiamy się, dlaczego my mamy pomagać, skoro nam nikt nie ofiarują pomocy. Właśnie dlatego. Jeżeli chcesz zmieniać świat na lepsze, zacznij od siebie. Stań przed lustrem i powiedz osobie, którą tam widzisz, jak powinna postępować. Drodzy rówieśnicy ! Musimy nauczyć się żyć razem, inaczej zginiemy. Jesteśmy od siebie wzajemnie zależni, choć czasem nie zdajemy sobie z tego sprawy. Pamiętajcie, że każda pomoc będzie wynagrodzona.
5 4 5
2010-04-05T16:29:54+02:00
Drodzy uczniowie!
Apeluję do was przez ten list , by udowodnic, zachęcic i przekonac was że warto czytac mądre ksiązki i pomagac innym. Ja czytam mądre książki bo chcę się wiele dowiedziec na temat życia , historii świata i wszystkiego na temat ludzi.Czytając książki można wywnioskowac z nich bardzo dużo informacji np : Jak powstał wszechświat,jak powstał pierwszy człowiek na ziemi.Te wnioski które znajdziecie w książkach to cała prawda o ludzkości będziecie mieli zapewnioną wiedzę na całe życie!. Książki są przydatne bo pomagają ludziom wy jesteście dopiero gimnazjum lecz te wszystkie informacje zostaną wam w głowie do końca życia,mogą wam bardzo pomóć.Warto pomagac bliźnim ponieważ to bardzo dobry uczynek!.Jeśli pomagacie innym to pomoże im ale również wam,będzie bardzo miło.Ja lubię pmagac innym bo dla mnie to rzecz bardzo cenna gdy widzę człowieka który nie je , nie pije , nie śpi,pomagam mu,bo mi go żal.Niektórzy ludzie wyśmiewają i boją się bezdomnych,mówią że to zwykli pijacy,brzydko pachną nikomu nie są potrzebni.Lecz Ci "Niepotrzebni" zostali poprostu w nałogu i nigdy z niego nie wyjdą poprostu potrzebują pomocy.Lubię pomagac bo to wspaniałe uczucie! jestem dumna z siebie że mam dobre chęci! Mam nadzieję że zachęciłam was gimnazjalisci to wszystkich tych rzeczy to naprawde wspaniałe gdy komuś pomagamy a również gdy dużo wiemy! Wasza przewodnicząca samorządu : Sylwia Kontarz .
5 3 5