Dwie trzecie wszystkich pracowników firmy handlowej stanowia sprzedawcy, a jedną piatą urzędnicy. Oprócz tego ta firma zatrudnia sprzataczkę, dyrektora i dwóch zastępców dyrektora. Ile osób pracuje w klopsie ?
prosze roziwać za pomocą równania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T16:22:30+02:00
X - liczba wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30

Odp:W Klopsie pracuje 30 pracowników.

Licze na najlepsze:).

Licze na najlepsze:).
2 5 2
2010-04-05T16:25:10+02:00
X - wszyscy pracownicy
2/3x + 1/5x + 4 = x
10/15x + 3/15x - x = -4
13/15x - x =-4
-2/15x=-4 / 15
-2x=-60
x=30
Odp = w tej firmie pracuje 30 osób.
1 5 1
2010-04-05T17:02:56+02:00
Dane:
x = wszyscy pracownicy
sprzedawcy = 2/3 x
urzednicy= 1/5 x
sprzataczka = 1
dyrektor = 1
zastepca dyrektora =2
szukane:
Ilość pracowników=?

Rozwiązanie
x=2/3 x + 1/5x + 1 + 1 + 2
x=10/15x+ 3/15x + 4
x= 13/15x +4
2/15x = 4
x= 30

spr:
2/3 * 30 + 1/5 * 30 + 1+1+2=20+6+4=30
Odp: W klopsie pracuje 30 osób
2 4 2