Odpowiedzi

2009-11-02T13:50:41+01:00
Jest to wyjątkowa, niezwykła cierpliwość. Zdolność wykonywania żmudnych prac. Była to podstawowa cecha średniowiecznych kopistów.
20 3 20
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T13:50:48+01:00
Benedyktyńska cierpliwość - wyjątkowa, niezwykła cierpliwość
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T13:52:20+01:00
Jest to zdolność do wykonywania żmudnych, czasochłonnych prac bez irytowania się tym, że ucieka cenny czas - liczy się dokładność, staranność a nie szybkość. Ważny jest efekt danej czynności, którą się wykonuje a nie czas, w jakim osiągnięto dany efekt.
Pojęcie powstało po obserwacji średniowiecznych kopistów, którzy przepisywali księgi dodając do każdej z kart księgi piękne malowidła lub pismo z charakterystycznymi zawijasami
28 3 28