1.Grządzielka ma trzy razy więcej pętelek niż kompałka. Gdyby kompałka miała sześć pętelek więcej, to miałaby tyle samo co grządzielka. Ile pętelek mają grządzialka z kompałką.?

2.Tomek ma 14 lat, a jego mama 38. Oblicz kiedy mama była od tomka pięc razy starsza . Za ile lat będzie od niego dwa razy starsza.?

3.dorota jest 4 razy starsza od Maćka. Za dwa lata będzie od niego trzy razy starsza.
a) ile lat ma Maciek? a ile dorota?
b) Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka.?

proszę o rozwiązanie w róznaniu . dzieki.

2

Odpowiedzi

2010-04-05T17:14:02+02:00
2)
T = 14
m = 38

5(14 - x) = 38 - x
70 - 5x = 38 - x
32 = 4x
x = 8

8 lat temu

2(14 + y) = 38 + y
28 + 2y = 38 + y
y = 10

Za 10 lat.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T17:27:38+02:00
1)
g - grządzielka
k - kompałka
3k = g
k+6 = g

3k = g
k+6 = 3k

3k=g
2k=6

g=3k
k=3

k=3
g=9

3+9=12

spr.:
3*3=9
3+3=9

Odp.: Grządzielka i kompałka mają razem 12 pętelek.


3a) d - dorota
m - maciek

d=4m
d+2=3(m+2)

d=4m
4m+2=3m+6

d=4m
m=4

d=12
m=4

spr.:
4*4=16
6*3=18

Odp.: Dorota ma 16 lat, a Maciek 4.


3b i 2 niestety nie umiem zrobić :-(