Zad1. Uczeń chce narysować mapę. Zmierzył odcinek w terenie i wynosi on 14,5 km. Ile to będzie na mapie w skali 1: 250 000?

Zad2. Ile turysta przejdzie kilometrów, jeżeli na mapie w skali 1 : 125 000 trasa ma długość 8cm 3 mm (8,3cm)?

Proszę o rozwiązanie ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T14:01:20+01:00
Zad.1
14,5km = 14500 m = 1450000 cm
1450000cm : 250 000 = 145cm : 25 = 5,8cm
Zad.2
8,3 cm x 125 000 = 1037500 cm = 10375 m = 10,375km
1 5 1
2009-11-02T14:16:05+01:00
Zad1. 1450000:250000=5,8 cm
Zad2. 125000 X 8,3=10,375
1 2 1
2009-11-02T15:48:23+01:00
1. x= 14,5 km 1:250000
1- 2.5 km 1cm=2.5km
korzystamy z proporcji czyli naprzemiennie mnożymy i otrzymujemy x=5.8 cm, czyli tyle na mapie odcinek ten bedzie wynosił 5.8 cm



2. 125000*8.3= 10,375
1 4 1