Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T17:32:49+02:00
Cała twórczość - Chopina:

Kompozycje na fortepian; opus 1-65 numerowane przez Chopina, opus 66-74 przez J. Fontanę)


Polonezy:
Polonez B-dur (1817),
Polonez g-moll (1817),
Polonez As-dur (1821),
Polonez gis-moll (ok. 1824),
Polonez f-moll opus 71 nr 3 (1825-1826),
Polonez d-moll opus 71 nr 1 (1824-1825),
Polonez B-dur opus 71 nr 2 (1828),
Polonez Ges-dur (1829),
2 polonezy opus 26 (1834-1835),
2 polonezy opus 40 (1838-1839),
Polonez fis-moll opus 44 (1841),
Polonez As-dur opus 53 (1842),
Polonez-fantazja As-dur opus 61 (1846),
Andante spianato i Polonez Es-dur na fortepian i orkiestrę opus 22 (1830-1835)



Mazurki:
Mazurek B-dur (1826),
Mazurek G-dur (1826),
Mazurek a-moll opus 68 nr 2 (1827),
Mazurek F-dur opus 68 nr 3 (przed 1830),
Mazurek C-dur opus 68 nr 1 (przed 1830),
Mazurek G-dur opus 67 nr 1 (przed 1830),
Mazurek B-dur (1832),
Mazurek As-dur (1834),
Mazurek C-dur opus 67 nr 3 (1835),
Mazurek a-moll (1840),
Mazurek g-moll opus 67 nr 2 (1849),
Mazurek f-moll opus 68 nr 4 (1849),
4 mazurki opus 17 (1830-1833),
5 mazurków opus 6 (1830-1831),
4 mazurki opus 7 (1830-1831),
4 mazurki opus 24 (1834-1835),
4 mazurki opus 30 (1835-1837),
4 mazurki opus 33 (1837-1838),
4 mazurki opus 41 (1838-1839),
3 mazurki opus 50 (1841-1842),
3 mazurki opus 56 (1843),
3 mazurki opus 59 (1845),
3 mazurki opus 63 (1846)


Walce:
Walc E-dur (1829),
Walc As-dur (1830),
Walc e-moll (1830),
Walc h-moll opus 69 nr 2 (1829),
Walc Des-dur opus 70 nr 3 (1829),
Walc Ges-dur opus 70 nr 1 (1832),
Walc Es-dur opus 18 (1833),
Walc As-dur opus 69 nr 1 (1835),
3 walce opus 34 (1835--1838),
Walc As-dur opus 42 (1840),
Walc f-moll opus 70 nr 2 (1841),
3 walce opus 64 (1846-1847)



Nokturny:
Nokturn e-moll opus 72 (1830),
3 nokturny opus 9 (1830-1831),
3 nokturny opus 15 (1830-1833),
2 nokturny opus 27 (1835),
2 nokturny opus 32 (1836-1837),
2 nokturny opus 48 (1841),
2 nokturny opus 55 (1843),
2 nokturny opus 62 (1846),
2 nokturny opus 37 (1837-1839),



Ballady:
Ballada g-moll opus 23 (1836),
Ballada f-moll opus 52 (1842),
Ballada As-dur opus 47 (1841),
Ballada F-dur opus 38 (1839),



Scherza:
Scherzo h-moll opus 20 (1834) (w tym scherzu Chopin wykorzystał elementy polskiej kolędy „Lulajże Jezuniu”, dzięki czemu kolęda ta jest znana na całym świecie),

Scherzo b-moll opus 31 (1837),
Scherzo cis-moll opus 39 (1839),
Scherzo E-dur opus 54 (1842),
Sonaty fortepianowe Sonata c-moll opus 4 (1828),
Sonata b-moll opus 35 (1839),
Sonata h-moll opus 58 (1844),
Sonata g-moll na fortepian i wiolonczelę opus 65 (1846),



Impromptu:
Impromptu cis-moll opus 66 (1834),
Impromptu As-dur opus 29 (ok. 1837),
Impromptu Fis-dur opus 36 (1839),
Impromptu Ges-dur opus 51 (1842),



Preludia:
24 preludia opus 28 (1838-1839),
Preludium cis-moll opus 45 (1841),



Etiudy:
12 etiud opus 10 (1829-1833),
12 etiud opus 25 (1835),
3 nouvelles études (1839),



Ronda:
Rondo ŕ la Mazur F-dur opus 5 (1826),
Rondo c-moll opus 1 (1825),
Rondo ŕ la Krakowiak F-dur na fortepian i orkiestrę opus 14 (1828),
Rondo Es-dur opus 16 (1833),



Koncerty fortepianowe:
Koncert e-moll na fortepian i orkiestrę opus 11 (1830),
Koncert f-moll na fortepian i orkiestrę opus 21 (1830),



Inne formy:
Wariacje B-dur na temat arii Lŕ ci darem la mano z opery W.A. Mozarta Don Juan na fortepian i orkiestrę opus 2 (1828),

19 pieśni na głos i fortepian opus 74,
3 écossaises opus 72 (1830),
Trio g-moll na fortepian, skrzypce i wiolonczelę opus 8 (1829),
Fantazja A-dur na tematy polskie na fortepian i orkiestrę opus 13 (1829),
Bolero a-moll opus 19 (1833),
Tarantella As-dur opus 43 (1841), Allegro de concert A-dur opus 46 (1841), Fantazja f-moll opus 49 (1841), Berceuse Des-dur opus 57 (1844), Barkarola Fis-dur opus 60 (1846),
F. Chopin wytworzył najbardziej oryginalny styl na fortepiany, otwierając nim nową epokę literatury na ten przepiękny i niepowtarzany instrument.
2010-04-05T17:34:04+02:00
Eeee? :)

* Polonez B-dur
* Polonez g-moll
* Polonez As-dur
* Polonez gis-moll
* Polonez f-moll
* Polonez d-moll
* Polonez B-dur
* Polonez Ges-dur
* Polonez fis-moll
* Polonez As-dur
* Polonez-fantazja As-dur
* Andante spianato
*Polonez Es-dur
* Mazurek B-dur
* Mazurek G-dur
* Mazurek a-moll
* Mazurek F-dur
* Mazurek C-dur
* Mazurek G-dur
* Mazurek B-dur
* Mazurek As-dur
* Mazurek C-dur
* Mazurek a-moll
* Mazurek g-moll
* Mazurek f-moll
* Walc E-dur
* Walc As-dur
* Walc e-moll
* Walc h-moll
* Walc Des-dur
* Walc Ges-dur
* Walc Es-dur
* Walc As-dur
* Walc f-moll
* Nokturn e-moll
* Ballada g-moll
* Ballada f-moll
* Ballada As-dur
* Ballada F-dur
* Scherzo h-moll
* Scherzo b-moll
* Scherzo cis-moll
* Scherzo E-dur
* Sonata c-moll
* Sonata b-moll
* Sonata h-moll
* Sonata g-moll
* Impromptu cis-moll
* Impromptu As-dur
* Impromptu Fis-dur
* Preludium cis-moll
* Rondo ŕ la Mazur F-dur
* Rondo c-moll
* Rondo ŕ la Krakowiak F-dur
* Rondo Es-dur
* Koncert e-moll
* Koncert f-moll
* Wariacje B-dur
* Trio g-mol
* Fantazja A-dur
* Bolero a-moll
* Tarantella As-dur
* Allegro de concert A-dur
* Fantazja f-moll
* Berceuse Des-dur
* Barkarola Fis-dur


Chyba wszystkie... CHyba...
1 5 1
2010-04-05T17:57:16+02:00
Op. 1 Rondo c-moll (1825) - dedykowane Bogumiłowej Linde
op. 2 Wariacje B-dur na temat "Là ci darem la mano" z opery Don Giovanni Mozarta (1827/1828) na fortepian i orkiestrę (temat ze znanego duetu Don Giovanniego i Zerliny) - dedykowane Tytusowi Woyciechowskiemu (à Mr Titus Woyciechowski); w entuzjastycznej recenzji tego utworu, wydrukowanej w Allgemeine Musikalische Zeitung w grudniu 1831 Schumann użył określenia Czapki z głów, panowie, to geniusz (Hut ab Ihr Herren, ein Genie)
op. 3 Introdukcja i Polonez C-dur na wiolonczelę i fortepian (1830), utwór napisany dla ks. Antoniego Radziwiłła
op. 4 Sonata c-moll (1827 lub 1828) - dedykowana Józefowi Elsnerowi (à Mr. Joseph Elsner, Professeur à l'Université Royale de Varsovie, Chevalier de l'ordre de St Stanislas)

Manuskrypt Tria g-moll op. 8
op. 5 Rondo à la Mazur F-dur (1826)
op. 6 Mazurki[2] (1830-1832)
1. fis-moll (1832)
2. cis-moll (1832?)
3. E-dur (1830)
4. es-moll (1832?)
5. C-dur (1832?)
op. 7 Mazurki[2] (1832)
1. B-dur (1832?)
2. a-moll (1830)
3. f-moll (1831)
4. As-dur (1824)
op. 8 Trio g-moll (1828 lub 1829) na skrzypce, wiolonczelę i fortepian - dedykowane ks. Antoniemu Radziwiłłowi, wiolonczeliście-amatorowi (à son Altesse Monsieur le Prince Antoine Radziwill)
op. 9 Nokturny (1832)
1. b-moll
2. Es-dur
3. H-dur
op. 10 12 etiud (1829-1832) - dedykowane Lisztowi (à son ami Franz Liszt)

Początek Etiudy c-moll op. 10 nr 12 (Rewolucyjnej)
1. C-dur
2. a-moll
3. E-dur
4. cis-moll
5. Ges-dur
6. es-moll
7. C-dur
8. F-dur
9. f-moll
10. As-dur
11. Es-dur
12. c-moll (Rewolucyjna)
op. 11 Koncert fortepianowy e-moll[3] (1830) - dedykowany Friedrichowi Kalkbrennerowi
op. 12 Wariacje B-dur na temat "Je vends des Scapulaires" z opery Ludovic Herolda-Halévy'ego (1833)
op. 13 Fantazja na tematy polskie A-dur (1828) na fortepian i orkiestrę; wykorzystane tu są m.in. Już miesiąc zeszedł oraz melodia Kurpińskiego, dedykowana Pixisowi
op. 14 Rondo à la Krakowiak F-dur na fortepian i orkiestrę
op. 15 Nokturny (1833)
1. F-dur
2. Fis-dur
3. g-moll
op. 16 Rondo Es-dur (1833)
op. 17 Mazurki (1833)
1. B-dur
2. e-moll
3. As-dur
4. a-moll (zwany czasem Żydkiem) - z pierwszych dwóch akordów wywodzi się trzecia część Symfonii pieśni żałosnych Henryka Mikołaja Góreckiego
op. 18 Walc Es-dur (1833), znany także pod nazwą Grande valse brillante
op. 19 Bolero a-moll (1833)
op. 20 Scherzo h-moll (1833) - w części środkowej dzieła znajduje się cytat melodii Lulajże, Jezuniu
op. 21 Koncert fortepianowy f-moll[3] (1829) - dedykowany hr. Delfinie Potockiej (à Madame la Comtesse Delphine Potocka née de Komar)
op. 22 Andante spianato [G-dur] i Wielki Polonez Es-dur na fortepian i orkiestrę (1835), znany też pod nazwą Grande polonaise brillante; istnieje także wersja na fortepian solo
op. 23 Ballada g-moll (1833)
op. 24 Mazurki (1833)
1. g-moll
2. C-dur
3. As-dur
4. b-moll
op. 25 Etiudy (1835-1837) - dedykowane hr. Marii d'Agoult, kochance Liszta (à Madame la Comtesse d'Agoult)
1. As-dur
2. f-moll
3. F-dur
4. a-moll
5. e-moll
6. gis-moll
7. cis-moll
8. Des-dur
9. Ges-dur
10. h-moll
11. a-moll
12. c-moll
op. 26 Polonezy
1. cis-moll
2. es-moll
op. 27 Nokturny (1835)
1. cis-moll
2. Des-dur
op. 28 (24 preludia) (1838-1839) - wszystkim Preludiom zostały przez Hansa von Bülowa nadane nazwy, szeroko rozpowszechniony jest tylko podtytuł 15. preludium (w Polsce nazwy te są praktycznie nieznane)
op. 29 Impromptu As-dur (1837)

Rysunek Delacroix
op. 30 Mazurki (1837) - dedykowane ks.Marii z Czartoryskich Wirtemberskiej (à Madame la Princesse de Würtemberg née Princesse Czartoryska)
Rysunek Delacroix
1. c-moll
2. h-moll
3. Des-dur
4. cis-moll
op. 31 Scherzo b-moll (1837)
op. 32 Nokturny (1837)
1. H-dur
2. As-dur
op. 33 Mazurki (1838)
1. gis-moll
2. C-dur
3. D-dur
4. h-moll
op. 34 Walce (wszystkie mają podtytuł Grande Valse brillante)
1. As-dur (1835)
2. a-moll (1838)
3. F-dur (1838)
op. 35 Sonata b-moll - ze słynnym marszem żałobnym ?/i (1837), całość 1839
op. 36 Impromptu Fis-dur (1839)
op. 37 Nokturny
1. g-moll ?/i (1838)
2. G-dur (1839)

Polonez A-dur op. 40 nr 1
op. 38 Ballada F-dur (1839) - dedykowana Schumannowi (à Monsieur Robert Schumann)
Polonez A-dur op. 40 nr 1
op. 39 Scherzo cis-moll (1839)
op. 40 Polonezy - dedykowane Julianowi Fontanie (à son ami Mr Jules Fontana)
1. A-dur (1838) - jeden z najbardziej znanych polonezów, muzyczny synonim polskości
2. c-moll (1839)
op. 41 Mazurki - dedykowane Stefanowi Witwickiemu (à son ami Monsieur Etienne Witwicki)
1. e-moll (1838)
2. H-dur (1839)
3. As-dur (1839)
4. cis-moll (1839)
op. 42 Walc As-dur (Grande Valse As-dur, 1840)
op. 43 Tarantela As-dur (1841)
op. 44 Polonez fis-moll (1841)
op. 45 Preludium cis-moll (1841)

Polonez As-dur op. 53 - rękopis
op. 46 Allegro de concert A-dur (1832-1841) - pierwotnie projekt pierwszej części niezrealizowanego trzeciego koncertu fortepianowego
Polonez As-dur op. 53 - rękopis
op. 47 Ballada As-dur (1841)
op. 48 Nokturny (1841)
1. c-moll
2. fis-moll
op. 49 Fantazja f-moll (1841)
op. 50 Mazurki (1842) (à Monsieur Léon Szmitkowski)
1. G-dur
2. As-dur
3. cis-moll
op. 51 Impromptu Ges-dur (1842)
op. 52 Ballada f-moll (1842-1843)
op. 53 Polonez As-dur (1843) - inny
z najbardziej znanych polonezów,
muzyczny synonim polskości
op. 54 Scherzo E-dur (1842-1843)
op. 55 Nokturny (1842-1844)
1. f-moll
2. Es-dur
op. 56 Mazurki (1843-1844)
1. H-dur
2. C-dur
3. c-moll
op. 57 Berceuse Des-dur ?/i (Kołysanka, 1844)
op. 58 Sonata h-moll (1844)
op. 59 Mazurki (1845)
1. a-moll
2. As-dur
3. fis-moll
op. 60 Barkarola Fis-dur (1845-1846)
op. 61 Polonez-fantazja As-dur (1846)
op. 62 Nokturny (1846)
1. H-dur
2. E-dur
op. 63 Mazurki (1846) (à Madame la Comtesse Laure Czosnowska)
1. H-dur
2. f-moll
3. cis-moll
op. 64 Walce (1847)
* 1. Des-dur ?/i (Minutowy - nazwa jest kalką językową; miało być Minute - co oznacza drobny, mały. Mimo to, niektóre wykonania osiągają czas właśnie jednej minuty) (à Madame la Comtesse Delphine Potocka)
2. cis-moll
3. As-dur ?/i
op. 65 Sonata g-moll (1845 lub 1846) na wiolonczelę i fortepian - dedykowana Augustowi Franchomme'owi (à son ami Aug. Franchomme Professeur au Conservatoire de Paris)

to chyba juz wszystko