Odpowiedzi

2010-04-05T17:51:19+02:00
Część babciu .
Cześć wnoczka.
Chciałam się Ciebie zapytać jak ludzie żyli w drugiej wojnie światowej ?
Słuchaj była straszna bieda i straszny kryzys!.Ludzie nie mieli z kąd wziąść pożywienia.Wojska zabijali setki tysięcy ludzi w jeden dzień nawet małe dzieci ! .W tamtych czasach żołnierze nie patrzeli na niewinnych ludzi i dzieci , zabijali wszystkich.Niszczyli domy zabierali pożywienie i rujnowali miasta .
Dziękuję babciu że mi opowiedziałaś jak to było żyć w drugiej wojnie światowej .Nie ma za co kochanie.
Do widzenia babciu.
Do widzenia kochanie .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T17:54:51+02:00
-Babciu mam dla ciebie kilka bardzo mię krepujących pytań
-Dobrze pytaj mam nadzieją iż będę mogła odpowiedzieć na wszystkie.

-Pierwsze pytanie babciu to oczywiście kiedy się rozpoczęła i zakończyła II Wojna Światowa?

II Wojna Światowa trwała od 1 września 1939 do 2 września 1945
- Babciu gdzie mieszkałaś w czasie wojny i czym się wtedy zajmowałaś?
- Początkowo, jak wszyscy, pracowałam w rodzinnym gospodarstwie rolnym. Później aby pomoc rodzinie pasłam krowy aby zarobić na chleb.

- Czy podczas pobytu w swojej wsi byłaś okradana lub bita?
- Nie bito mnie, ponieważ wraz z mieszkańcami wsi chowaliśmy się przed każdym przyjazdem Niemców. W przeciwnym razie prawdopodobnie zostałabym rozstrzelana lub wcielona do niemieckiego wojska. Kradzieże były jednak na porządku dziennym. Z tego właśnie powodu nie mogliśmy prowadzić gospodarstwa.

- Rozumiem, że bez przeszkód mogłaś kontaktować się z mieszkańcami swojej i pobliskich wiosek.

- Można powiedzieć,że tak. Jednak istniało zawsze pewne ryzyko, że przebywając poza domem natrafię na hitlerowców.

- Byłaś świadkiem zbiorowych egzekucji?
- Nie ponieważ mogli by mię też zabić. Na pewno nie chciał byś być świadkiem czyjejś śmierci.

-Czy często byłaś głodna i nie miałaś nic do jedzenia?

-Nawet dość często nie miałam nic do jedzenia bo za pilnowanie krów dostawałam tylko po pół kromki chleba za 3 godziny.

- Jak dziś oceniasz II wojnę światową?
- Z jednej strony wojna ta była całkowicie bezsensowna – zginęło przecież tylu ludzi, wiele miast zostało zniszczonych.
Nie wspominam już o śladach na ludzkich psychikach, ich zdrowiu. Z drugiej strony natomiast dzięki temu wydarzeniu Polska odzyskała niepodległość, zniszczono faszyzm.Jak widzisz wsz- Jak dziś oceniasz II wojnę światową?
- Z jednej strony wojna ta była całkowicie bezsensowna – zginęło przecież tylu ludzi, wiele miast zostało zniszczonych.
Nie wspominam już o śladach na ludzkich psychikach, ich zdrowiu. Z drugiej strony natomiast dzięki temu wydarzeniu Polska odzyskała niepodległość,
zniszczono faszyzm. Jak widzisz wszystko ma swoje dobre i złe strony.

Pozdrawiam ;)