Zad.1.
Trzech pacjentów spotkało się w przychodni lekarskiej.Okazało się,że jeden z nich ma zabiegi co 6 dni,drugi co 9dni ,a trzeci co 12 dni.Po ilu dniach wszyscy trzej znowu spotkają się w przychodni?

Zad.2.
Jacek przez 45 minut biegał wzdłóż 400-metrowej bieżni stadionu. Jedno okrążenie pokonywał przeciętnie w ciągu 90 sekund. Jaki dystans pokonał?

Zad.3.
Roman od poniedziałku do piątku dziennie miał 2,5 godziny wolnego czasu, z czego na oglądanie programów telewizyjnych przeznaczał:

-w poniedziałek- 1/3 wolnego czasu,
-we wtorek-0,4 wolnego czasu,
-w środę- 1 1/3 godziny,
-w czwartek-0,36 wolnego czasu,
-w piątek-1 godzinę i 15minut.
Ile godzin w ciągu czasu Roman oglądał programy telewizyjne?
Kiedy oglądał programy telewizyjne najkrócej, a kiedy najdłużej?


Prosze o szybką odpowiedz...
Kto napisze pierwszy dobrze dostanie naj...
Plisssss.....

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T17:44:15+02:00
Zad.1.
Trzech pacjentów spotkało się w przychodni lekarskiej.Okazało się,że jeden z nich ma zabiegi co 6 dni,drugi co 9dni ,a trzeci co 12 dni.Po ilu dniach wszyscy trzej znowu spotkają się w przychodni?

Szukamy najmniejszej wspolnej wielokrotnosci 6,9 i 12

wielokrotnosci6-6,12,18,24,30,36,42,48
wielokrotnosci 9-9,18,27,36,45
wielokrotnosci 12-12,24,36,48

Zauwazamy ze najmniejsza wspolna wielokrotnoscia 6,9,12 jest 36, wiec spotkaja sie za 36 dni.


Zad.2.
Jacek przez 45 minut biegał wzdłóż 400-metrowej bieżni stadionu. Jedno okrążenie pokonywał przeciętnie w ciągu 90 sekund. Jaki dystans pokonał?

90s=1,5min
45min/1,5min=30
30x400m=12000m=12km
Jacek przez 45 pokonal dystans 12km.

Zad.3.
Roman od poniedziałku do piątku dziennie miał 2,5 godziny wolnego czasu, z czego na oglądanie programów telewizyjnych przeznaczał:

-w poniedziałek- 1/3 wolnego czasu,
-we wtorek-0,4 wolnego czasu,
-w środę- 1 1/3 godziny,
-w czwartek-0,36 wolnego czasu,
-w piątek-1 godzinę i 15minut.
Ile godzin w ciągu czasu Roman oglądał programy telewizyjne?
Kiedy oglądał programy telewizyjne najkrócej, a kiedy najdłużej?

2,5h=150minut
Poniedzialek- 1/3*150minut=50minut
Wtorek-0,4*150minut=60minut
Sroda-1 1/3h= 80minut
Czwartek- 0,36*150minut=54 minut
Piatek-1h15minut=75minut

50+60+80+54+75=319minut

Najkrocej-poniedzialek
Najdluzej-sroda
4 4 4
2010-04-05T18:04:04+02:00
Zad.1
6 dni * 6 = 36 dni
9 dni * 4 = 36 dni
12 dni * 3 = 36 dni
Odp: Wszyscy trzej pacjęci spotkają się po 36 dniach.

Zad.2
45 min = 45 min * 90 sek = 4050 sek
4050 sek / 400 m = 10,125 okrążeń
Odp: Jacek przez 45 min przebiegnie około 10 okrążeń.

Zad.3
W poniedziałek = 1/3 * 2,5 = 0,2 * 2,5 = 0,50 = 2,50 - 0,50 = 2 godz
We wtorek = 0,4 * 2,5 = 1 godz = 2,5 - 1 = 1,5 godz
W środę = 2,5 - 1,20 = 1,10 godz
W czwartek = 0,36 * 2,5 = 0,55 godz = 2,5 - 0,55 = 1,35 godz
W piątek = 2,5 - 1,15 = 1,35 godz
a) Odp: Widać powyrzej.
b) Odp: = Najminej czasu spędził przed telewizorem w poniedziałek, a najdłużej
w piątek.

Pozdro:D
2010-04-05T18:39:00+02:00
Pierwsza odpowiedź to : Pacjenci spotkają się w przychodni za 36 dni.
druga odpowiedź : pokonał dystans 12 kilometrów .
trzecia odpowiedź : Roman oglądał telewizję 3godziny 46minut 40 sekund.
Najkrócej oglądał telewizję w czwartek a najdłużej w środę
1 1 1