Odpowiedzi

2010-04-05T17:44:00+02:00
R=U²/P

R=220²/75
R=48400/75
R≈645,3 Ω

Q=P*t
Q=75*1
Q=75 J
1 5 1
2010-04-05T17:45:42+02:00
U=220V
P=75W
R=?
W=?
---------------------------------------------------
P=U*I
I=P/U=75W/220V=0,34A
I=U/R
R=U/I=220V/0,34A=647Ω
W=P*t=75W*1s=75Ws=75J
w ciągu 1s wydziela się ciepło 75J
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T18:02:49+02:00
Oblicz jaki opór podczas świecenia ma żarówka przy napięciu 220 Volt jeżeli ma moc równą 75 wat.Oblicz ilość ciepła wydzielana w niej w jednostce czasu.

R=?
U=220V
P=75W
P=U*I→I=P/U
R=U/I
R=U/(P/U)
R=U²/P
R=(220V)²/75W
R=48400/75 Ω
R=645 i 1/3 Ω

Q=Pt
Q=75W*1s
Q=75 J

2 4 2