Odpowiedzi

2010-04-05T18:06:53+02:00
Udowodnij tożsamość trygonometryczną:
1-2sin² α=1-tg² α/1+tg² α

P=1-tg² α/1+tg² α=[1-sin² α/cos² α]/[1+sin² α/cos² α]=
[(cos² α-sin² α)/cos² α]/[(cos² α+sin² α)/cos² α]=
[(cos² α-sin² α)/cos² α]/[1/cos² α]=[(cos² α-sin² α)/cos² α]*[cos² α]=
cos² α-sin² α=1-sin² α-sin² α=1-2sin² α=L
L=P
2010-04-05T18:14:32+02:00
1-2sin² α=1-tg² α/1+tg² α = sin 2 α = 2 sin α cos α
cos α = cos² α = 2 cos α - 1 = 1-2 sin² α
tg 2 α = (2tgα) / 1-(tg²α)
1 + cos α = 2 cos² a/2
1 - cosα = 2 sin² a/2
tgα = (2tg (a/2)) / (1-tg² (a/2))
proszę ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T18:39:29+02:00
Zadanie w załączniku.
Rozwiązywałam w programie Microsoft Word w edytorze równań, bo tak było łatwiej pisać ułamki, jakby były problemy z otworzeniem to pisz do mnie.