Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T18:16:00+02:00
Rozwiazanie za pomocą proporcji
ms=?
mr=100g
Cp=20%
100g---------100%
x-------------20%
100x=2000/:100
x=20g
masa substancji wynosi 20g
1 5 1
2010-04-05T18:19:14+02:00
Masa roztworu (mr)= 100g
stężenie roztworu (Cp)=20%
masa substancji (ms)=?

Cp=(ms × 100%):mr //×mr
Cp × mr = ms × 100% //:100%

ms=(Cp × mr):100%


ms=(20% × 100 g) : 100%
ms=20g
Odp>: Masa cukru wynosi 20g.
1 5 1
2010-04-05T18:19:38+02:00
Mr=100g
Cp=20%
ms= ?


100g - 100%
x - 20%

x=20g