Temat pracy: Choroby układu oddechowego, diagnostyka i profilaktyka

- przegląd wybranych chorób układu oddechowego (ok. 4)
- diagnostyka wybranych schorzeń (działania umożliwiające wykrycie choroby)
- przebieg chorób
- profilaktyka wybranych chorób
- źródła

bardzo pilne daje najlepsze
z góry dzięki

3

Odpowiedzi

2010-04-05T18:30:40+02:00
Http://www.ukladu-oddechowego.choroby.biz/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Choroby_uk%C5%82adu_oddechowego
http://resmedica.pl/archiwum/rmart0004.html

Coś sobie z tego napiszesz...;)
Powodzenia:)
2010-04-05T18:34:17+02:00
Odpowiedź w załączniku ;)

ten temat jest świetnie opisany w tej ksiązce.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:17:42+02:00
ZAPALENIE PŁUC
Rozpoznanie:
rtg płuc
badanie osłuchowe
Przebieg:
gorączka powyżej 39
oddech szybki
kaszel
mogą być wymioty
Profilaktyka
zapobieganie infekcjom grypowym przez stosowanie szczepionek – np. przeciwgrypowych

KRUP(kurczowe zapalenie krtani)
Rozpoznać można przede wszystkim po kaszlu, charakterystycznym, szczekającym i trudnościami w oddychaniu
przebieg:
w ciągu dnia mogą wystąpić łagodne objawy przeziebienia, a wieczorem ok 1 - 3 w nocy następuje atak kaszlu o charakterystycznym, szczekającym charakterze i trudnościami w oddychaniu. Może wystąpić chrypa i trudności w oddychaniu.
Profilaktyka :
przede wszystkim pomieszczeniu w którym śpi chory powinno być wywietrzone i mieć temp max 19 stopni C
zapewnic dostęp swieżego powietrza

ZAPALENIE ZATOK
W przewlekłym zapaleniu zatok diagnostykę radiologiczną należy poszerzyć o wykonanie tomografii komputerowej w oknie kostnym, oraz przez wywiad
badanie endoskopowe nosa i zatok
tomografia komputerowa
Przebieg:
wysoka gorączka
bolesność w okolicy zatok o zmiennej lokalizacji:

* czoła (zwłaszcza przy ucisku) w przypadku zapalenia zatok czołowych
* szczęki, górnych zębów lub policzka w przypadku zapalenia zatoki szczękowej
* okolicy nasady nosa w przypadku zapalenia zatok sitowych (dodatkowo zwykle towarzyszy temu obrzęk powiek)
* szczytu głowy lub ucha w przypadku zapalenia zatoki klinowej.
Profilaktyka

Profilaktyka:
Ważne jest, aby chory oddychał czystym powietrzem wolnym od wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, zwłaszcza dymu tytoniowego. Powietrze to powinno być stosownie ogrzane.

Należy powstrzymać się od palenia papierosów i picia alkoholu (alkohol także powoduje opuchnięcie błony śluzowej zatok).

Zalecany jest solidny odpoczynek.

Leżenie na plecach może powodować zatykanie się zatok, lepiej więc wypoczywać leżąc na boku.

Należy także dużo pić (aby wspomóc rozrzedzanie wydzieliny) – najlepiej często popijać gorące napoje.

Osoby skłonne do zapaleń zatok powinny unikać pływania w basenach z chlorowaną wodą, gdyż chlor podrażnia błonę śluzową nosa i zatok.

ZAPALENIE OSKRZELI
Diagnostyka:
wywiad
badanie osłuchowe
Objawy
kaszel, który jest początkowo suchy
stan podgorączkowy
ból gardła, katar, ból stawów, mięśniogólne osłabienie; niekiedy duszność, świszczący oddech, ból w klatce piersiowej.
profilaktyka
zapobieganie infekcjom,
picie dużej ilości płynów
zapobiegawczo przyjmowanie VIT C




ŻRÓDŁO

Profilaktyka chorób ukł oddechowego E. Spock oraz choroby, pielęgnowanie ROTHENBERG

prace nie sa z neta , więcsą pewne i liczę na naj :)

pozdr
1 1 1