Wskaż poprawny zapis Trzy cząsteczki chloru to
a)3 cl
b)cl3
c)2cl3
d)3Cl2
2.zadanie.
W wyniku hydrolizy estru powstał kwas , który jest składnikiem jadu mrówek , oraz alkoholi ,który jest pochodną metanu .Napisz wzór półstrukturalny tego estru i podaj jego nazwę systematyczną .

2

Odpowiedzi

2010-04-05T18:31:44+02:00
W pierwszym na 100% D

2
HC=O
...\O-CH₃
mrówczan metylu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T18:52:08+02:00
1) odpowiedz d) 3Cl2
2)kwas mrówkowy HCOOH
pochodna metanowa - alkohol metylowy CH3OH
ester HCOOCH3 mrówczan metylu
1 5 1