BARDZO PROSZĘ O POMOC !!! PILNE !!!
DAM NAJ !!!
ROZWIĄŻ ZADANIE ZA POMOCĄ RÓWNANIA.

a) Na stadionie zajętych było 9750 miejsc co stanowiła 65% wszystkich miejsc. Ile miejsc jest na tym stadionie?
x - liczba wszystkich miejsc na stadionie
65% * x = 9750 0,65 * = 9750 x= 9750 / 0,65 x=.......


b)
W szkole są 393 dziewczęta, stanowiące 60% wszystkich uczniów. Ilu uczniów chodzi do tej szkoły ?

c)
Cenę bluzy obniżono o 20%, obniżka ta wynosi 15zł. Ile złotych kosztowała bluza prze obniżką ? ( -20% 15zł taniej )

d)
Kurtka po obniżce ceny o 10% kosztowała 81zł. Ile złotych kosztowała kurtka przed obniżką ?
x - cena kurtki przed obniżką x - 10% x = 81
( -10% nowa cena 81zł )

e)
32% pewnej liczby wynosi 16. Jaka to liczba?


Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ POPROSZĘ O OBLICZENIA !!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T18:49:16+02:00
A) Na stadionie zajętych było 9750 miejsc co stanowiła 65% wszystkich miejsc. Ile miejsc jest na tym stadionie?

x - liczba wszystkich miejsc na stadionie

65% to 9750 /:65
1% to 150 /*100
100% to 15000

II sposób:
65%=65/100=0,65
0,65x=9750 /*100
65x=975000 /:65
x=15000

b)
W szkole są 393 dziewczęta, stanowiące 60% wszystkich uczniów. Ilu uczniów chodzi do tej szkoły ?

x-ilość uczniów w szkole

60%=60/100=6/10=0,6
0,6x=393 /*10
6x=3930 /:6
x=655

c)
Cenę bluzy obniżono o 20%, obniżka ta wynosi 15zł. Ile złotych kosztowała bluza prze obniżką ?

x-cena bluzki przed obniżką
20%=20/100=2/10=0,2
0,2x=15 /*10
2x=150 /:2
x=75

d)
Kurtka po obniżce ceny o 10% kosztowała 81zł. Ile złotych kosztowała kurtka przed obniżką ?
x - cena kurtki przed obniżką
skoro staniała o 10%, to trzeba zapłacić 90% pierwotnej ceny, teraz kosztuje 81zł, czyli 90% ceny wyjściowej to 81zł

90%=90/100=9/10=0,9
0,9x=81 /*10
9x=810 /:9
x=90

e)
32% pewnej liczby wynosi 16. Jaka to liczba?

x-szukana liczba

32%=32/100=0,32
0,32x=16 /*100
32x=1600 /:32
x=50
10 4 10
2010-04-05T18:56:30+02:00
A)
65% * x = 9750

0,65x * = 9750
x= 9750 / 0,65
x= 15000

odp. na stadionie jest 15000 miejsc.

b) sory ale wole rozwiązywać poprzez proporcję(metodę krzyża)

393 - 60%
x - 100%

x = (100%*393) / 60%
x=39300 / 60
x=655
odp. Do tej szkoły chodzi 655 uczniów.

c)
15zł - 20%
x - 100%

x= (15zł*100%) / 20%
x = 1500/20zł
x= 75zł

odp. Przed obniżką bluza kosztowała 75zł.( a po obnizce 60zł)

d) 100%-10%=90%

81zł - 90%
x = 100%

x= (81zł*100%) / 90%
x = 8100zł/90
x = 90zł

odp. Przed obniżką kurtka kosztowała 90 zł.

e)
16 = 32%
x = 100%

x = (16*100%) / 32%
x = 1600 / 32
x = 50

odp. Jest to liczba 50.
16 3 16
2010-04-05T19:16:14+02:00
A)
65% = 9750 /:65
1% = 150 /×100
100% = 15000

Odp.: Na stadionie jest 15000 miejsc.
---------------------------------------------
b)
60% = 393 /:60
1% = 6,55 /×100
100% = 655

Odp.: W szkole jest 655 uczniów.
---------------------------------------------
c)
x-cena bluzki przed obniżką

20%=20/100=2/10=0,2
0,2x=15 /×10
2x=150 /:2
x=75

Odp,: Bluzka przed obniżką kosztowała 75zł.
---------------------------------------------
d)
x - cena kurtki przed obniżką

90%=90/100=9/10=0,9
0,9x=81 /×10
9x=810 /:9
x=90

Odp.: Kurtka przed obniżką kosztowała 90 zł.
---------------------------------------------
e)
32% = 16 /:32
1% = 0,5 /× 100
100% = 50

Odp.: Szukana liczba to 50.
---------------------------------------------
Mam nadzieję, że pomogłam ;)
4 4 4