Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T18:45:33+02:00
Nalaży się dokładnie ubrać: czapka z daszkiem, długie spodnie , długi rękaw. Można się tez popsikać aerozolem na kleszcze. Po powrocie trzeba dokladnie obejrzec ciało.
2010-04-05T18:46:39+02:00
Na rynku dostępne są różnego rodzaju spraye, czy też maści, odstraszające te stworzenia. Dobrze jest zatem przed wejściem do lasu, czy też w teren podwyższonego zagrożenia kleszczami zabezpieczyć się czymś takim. Można kupić w aptekach, jak w normalnych sklepach, w dziale kosmetycznym.
Innym zabezpieczeniem przeciw kleszczom jest szczepienie. Szczepienie takie nie chroni, rzecz jasna przed wkręceniem się kleszcza, chroni jednak przed przenoszonymi przez kleszcza chorobami. W sprawie szczepienia skontaktuj się z twoim lekarzem.
Po wyjściu z lasu poproś kogoś aby dokładnie obejrzał Twoją skórę, i sprawdził czy na pewno nie wkradł się tam żaden kleszcz.
2010-04-05T18:46:53+02:00
Najpierw trzeba się zaszczepić przeciwko kleszczom lub spryskać ciało preparatem przeciwko kleszczom.
Po powrocie trzeba dokładnie sprawdzić całe ciało, czy przypadkiem nie przyczepił się jakiś kleszcz. Jeśli tak, to trzeba jechać do lekarza rodzinnego lub do szpitala.