1. Liczby 5 i 8 są dwoma początkowymi wyrazami pewnego rosnącego ciągu arytmetycznego.Oblicz trzydziesty wyraz tego ciągu i sumę jego trzydziestu początkowych wyrazów.

2.Obliczpierwszy wyraz i iloraz ciągu geometrycznego (an),wiedząc,że a2=36 i a5=4i1/2

2

Odpowiedzi

2010-04-05T19:49:32+02:00
1.
a1=5
a2=8
r=3

a30=5+29*3
a30=5+87=92

S30=(92+5)/2*30
S30=97*15=1455

2.
a2=36
a5=4i1/2

36=a1*q
4 1/2=a1*q^4
1/8=q^3
q=1/2

36=a1*1/2
a1=72
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:54:06+02:00
A1=5
a2=8
a1+r=a2

r=3

a30=5+29*3=92

S30=a1+a30/2*30=1455


2.
a2=36
a5=4i1/2

36=a1*q
4 1/2=a1*q^4
1/8=q^3
q=1/2

36=a1*1/2
a1=72
4 3 4