Ma ktoś może ćwiczenia ciekawa chemia wyd. WSiP ???
Chodzi mi o zadanie 1 , 3 , 4 i 5 ze str.54 i 55 :)

jak ktoś niema napisze
zadanie1
Podaj przykłady trzech pierwiastków których atomy tworzą jony o ładunku 2+ i trzech pierwiastków tworzących o ładunku 2- . Odpowiedz uzasadnij.

zadanie3
Określ, jakie jony utworzą atomy podanych pierwiastków i wpisz ich symbole wraz z konfiguracją elektronową do tabeli.
atom kation anion
F[2,7] - F[2,8]
S[2,8,6]
AL[2,8,3]
Be[2,2]
K[2,8,8,1]
zadanie4
to są rysunki i trzeba mieć cwiczenia

zadanie5
rozwiąż logogryf odczytaj hasło i podaj jego znaczenie.

1. trwała konfiguracja złożona z 8 elektronów.
2. elektrony z ostatniej powłoki to elektrony ........
3. trwała konfiguracja złożona z 2 elektronów
4. jon ujemny
5. Nazwa pierwiastka o symbolu K
6. Nazwa wiązania wytworzonego przez jony

Z góry Bardzo dziękuje ;pp xDD :))

2

Odpowiedzi

2010-04-05T19:11:03+02:00
1)
2+ beryl,Mg, Ca
2- O, S, Selen
korzystamy z tego na której grupie są położone pierwiastki(2i16)
3)
1> kation - , anion f-[2,8]
2> kation - , anion s2- [2,8,8]
3> kat. al3+[2,8] , an. -
4>kat. be2+[2] , anion -
5> kation k+[2,8,8,} , -//-

4)
anion,atom, kation

5)
oktet,walencyjny,dublet,anion,potas,jonowe
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:22:32+02:00
Zadanie 1.
2+ Be,Mg, Ca
2- O, S, Se
--------------------------------
Zadanie 3.
kation - i anion F-[2,8]
kation - i anion S₂- [2,8,8]
kation Al₃+[2,8] i anion -
kation Be₂+[2] i anion -
kation K+[2,8,8,} i anion -
--------------------------------
Zadanie 4.
nie mam książki ;(
-------------------------------
Zadanie 5.
1. oktet
2. walencyjny
3. dublet
4. anion
5. potas
6. jonowe
--------------------------------
Mam nadzieję, że pomogłam ;)
14 2 14