Ściany i sufit pokoju trzeba pomalować farbą której 1 l pokrywa 10m2 powierzchni. Pokój ma wysokość 2,5m podłoga pokoju ma wymiary 3,5m x 4m, a okno i drzwi zajmują 3m2 powierzchni. Na jednokrotne pomalowanie pokoju potrzeba około:
a)41
b)51
c)71
d)101

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T00:36:43+02:00
Nie wiem czy poprawnie sformułowałeś odpowiedzi.Malując 2 ściany 2,5mx3,5m i 2 ściany 2,5mx4m oraz sufit 3,5mx4m i odliczając powierzchnię drzwi i okna wychodzi 48,5m2 powierzchni do pomalowania, tj ok. 5l.
Odpowiedż b.
(2*2,5m*4m+2*2,5m*3,5m+3,5m*4m)-3m2=20m2+17,5m2+14m2-3m2=48,5m2
1l=10m2
5l=50m2>48,5m2
1 1 1
2010-04-06T00:41:57+02:00