Ściany i sufit pokoju trzeba pomalować farbą której 1 l pokrywa 10m2 powierzchni. Pokój ma wysokość 2,5m podłoga pokoju ma wymiary 3,5m x 4m, a okno i drzwi zajmują 3m2 powierzchni. Na jednokrotne pomalowanie pokoju potrzeba około:
a)4litrów
b)5litrów
c)7litrów
d)10litrów

3

Odpowiedzi

2010-04-05T19:24:14+02:00
3,5*2,5*2 = 17,5
4*2,5*2=20

20+17,5 = 37,5 - 3 = 34,5

~4
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:26:30+02:00
3,5m*4m=14m² -> podłoga
2*3,5m*2,5m+2*2,5m*4m=17,5m²+20m²=37,5m²
37,5m²-3m²=34,5m²
34,5m²+14m² =48,5m²
48,5:10=4,85l
b) potrzeba 5l

8 3 8
2010-04-05T19:27:08+02:00
Powierzchnia sufitu : 3,5*4=14 m²
Powierzchnia ścian: 2*3,5*2,5+2*4*2,5=17,5+20=37,5 m²
Razem do pomalowania:14+37,5-3=48,5 m²

1l-10 m²
x l- 48,5 m²

x=48,5:10=4,85 l
ODPOWIEDŹ B około 5l
6 3 6