Odpowiedzi

2010-04-05T19:32:26+02:00
V8(ta 8 na dole) = 10^3 = 1000cm^3 vx (x na dole) = 20^3 = 8000cm^3 8:1000 = x:8000 (znak dzielenia do kreska ułamkowa) 1000x = 64000 x = 64 Odp: Będzie ważyć 64 kg.
54 3 54
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:35:24+02:00
Kostka sześcienna o krawędzi 10 cm wykonana z mosiądzu waży 8kg. Ile będzie ważyć mosiężna kostka o krawędzi 20 cm. ?

objętość kostki o krawędzi 10 cm:
10cm*10cm*10cm=1000cm^3

czyli 1000cm^3 waży 8kg=8000g
zatem 1 cm^3 waży 8000g:1000=8g

objętość kostki o krawędzi 20cm:
20cm*20cm*20cm=8000cm^3

skoro 1 centymetr sześcienny waży 8g, to 8000 centymetrów sześciennych będzie ważyć 8000 razy więcej:
8000*8g=64000g=64kg
41 3 41