Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:45:39+02:00
V=abc
V=2a2b2c
8-krotnie
2*2*2=8

V=1/3a/13b/13c
1/3*1/3*1/3=1/27
zmniejszy się 27 razy
1 1 1
2010-04-05T19:47:11+02:00
A - długość podstawy
b - szerokość podstawy
h - wysokość prostopadłościanu
V - objętość = abh
zwiekszenie 2 razy
V = 2a2b2h = 8abh czyli objętość wzrośnie 8 razy
zmniejszenie 3 krotne
V = a/3 razy b/3 razy h/3 = abh/27 czyli objętość zmaleje 27 razy
2 3 2