Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T14:39:38+01:00
1kg = 1000g
1000 - 92% x 1000 = 1000 - 920 = 80 [g] - tyle zostaje po wysuszeniu 1 kg grzybów
1000g : 80 = 12,5[kg] - tyle kg trzeba nazbierać by uzyskać 1kg suszonych prawdziwków
Odp.: Trzeba zebrać 12,5 kg prawdziwków.
95 4 95
2009-11-02T14:40:09+01:00
Prawdziwki po ususzeniu tracą ok. 92% swojej masy. ile kilogramów prawdziwków trzeba zabrać, aby otrzymać 1kg grzybów suszonych??

x - waga prawdziwków które musimy zebrać żeby otrzymać 1 kg grzybów suszonych

92%x - waga ususzonych grzybów ( jak woda już odparuje )

x - 92%x = 1 kg
8%x = 1 |: 8/100
x = 12,5 kg

Odp. Musimy zebrać 12,5 kg prawdziwków aby otrzymać 1 kg grzybów suszonych.
68 3 68
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T14:42:22+01:00
X->Ilość grzybów potrzebnych do otrzymania 1 kg grzybów suszonych
x-0,92x=0,08x -> Waga grzybów suszonych
1kg -> Waga grzybów suszonych
0,08x=1
x=12,5kg
Odp: Należy zebrać 12,5 kg prawdziwków.
67 3 67