A) w basenie znajduje sie 5 hl wody. Ile litrow wody nalezy dolac aby ilosc wody w basenie zwiekszyla sie o 20%

b) do 1dm³ soku w dzbanku dolano 200cm³ tego soku. o ile procent zwiekszyla sie ilosc soku w dzbanku?

c) z naczynia zawierajacego 20 cl mleka odlano 30 ml mleka. jaki procent mleka pozostal w naczyniu?

3

Odpowiedzi

2010-04-05T19:57:42+02:00
A)5hl=500l
20%z500l=100l
odp: dolać 100 litrów

b)1dm3=1000cm3
(200/1000)=(200/1000)*100%=20%
odp: o20%

c)
20cl=200ml
200ml-30ml=170ml
(170/200)=(170/200)*100%=85%
odp: pozostało 85%
5 4 5
2010-04-05T19:58:40+02:00
A)
5hl = 500 l
500l = 100%
x = 120%
x = 120 razy 500/100 = 600l
600l - 500l = 100 l
odp
trzeba dolać 100 l
b)
200 cm³ = 0,2 dm³
1 + 0,2 = 1,2 dm³ - tyle soku znajduje się teraz w dzbanku
1 dm³ = 100%
1,2 dm³ = x%
x% = 1,2 razy 100/1 = 120%
120% - 100% = 20%
odp
ilość soku zwiększyła się o 20%
c)
20 cl = 200 ml
200 - 30 = 170 ml
200 ml = 100%
170 ml = x%
x% = 170 razy 100/200 = 17000/200 = 85%
odp
pozostało 85%
7 5 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T20:04:31+02:00
A)
5hl=500l
20% z 500=20/100*500=100l - nalezy dolac 100 l aby zwiekszylo sie o 20%

b)
1dm³=1000cm³
200/1000*100%=20% - zwiększyla sie o 20%

c)
20cl=200ml
200ml-30ml=170ml
170/200*100%=85% zostało 85% mleka
8 4 8