Zad. 6 i 7 str.185 Podręcznik MATEMATYKA W OKÓŁ NAS (pomarańczowa)

6/185

Rozdziel 253zł pomiędzy 3 osoby tak, aby pierwsza miała dwa razy więcej pieniędzy niż druga, a trzecia 80% tego co pierwsza.

7/185

W klasach Ia i Ib uczy się 67 uczniów. W zawodach sportowych wzięło udział 60% uczniów z Ia i 3/4 Ib. Ilu uczniów było w każdej klasie, jeśli w zawodach wzięło udział 45 uczniów??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T19:49:13+02:00
6/185
1. 253zł - wszystkie pieniądze
x- kwota, jaką dostanie druga osoba
2x - kwota, jaką dostanie pierwsza osoba
0,8*2x - kwota, jaką dostanie trzecia osoba

x+2x+0,8*2x=253
3x+1,6x=253
4,6x=253 |/4,6
x=55zł

2x=2*55=110zł

0,8*2x=0,8*2*55=1,6*55=88zł

7/185
x-1a
y-1b

60%x=6/10=3/5

x+y=67
3/5x+3/4y=45/×20

x=67-y
3/5(67-y)+3/4y=45
x=67-y
40,2-0,6+0,75y=45
0,15y=45-40,2
0,15y=4,8/:0,15
y=32
x=67-32=35
4 5 4
2010-04-05T19:55:43+02:00
1
2x- pierwsza osoba
x- druga osoba
0,8*2x=1,6x -trzecia osoba

2x+x+1,6x=253
4,6x=253 /: 4,6
x=55

55zł-pierwsza osoba
110-druga osoba
0,8*110=88 -trzecia osoba

2,
x-liczba osób w kl Ia
y- liczba osób w kl Ib

x+y=67
0,6x+0,75y=45

x=67-y
0,6*(67-y)+0,75y=45

x=67-y
40,2-0,6y+0,75y=45

x=67-y
0,15y=4,8 /: 0,15

x=67-y
y=32

x=67-32
y=32

x=35 Ia
y=32 Ib

2 1 2