Odpowiedzi

2010-04-05T20:02:26+02:00
1.był doskonałym wodzem
pomagał innym
był up[rzejmy
dawał żołnierzom urlopy do rodziny
dbał o nich
2.ponieważ wierzyli że w ten sposób odzyskają wolność
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T20:15:06+02:00
1. Był dobrym wodzem, żołnierzem walczącym w wielu bitwach przez co doskonale wiedział, jak ciężkie jest życie osoby walczącej w imieniu narodu. Stosunek, jaki miał więc do swoich żołnierzy przepełniony był szacunkiem, był dla nich bardzo wyrozumiały, zagrzewał do walki w poruszający sposób, walczył u boku swoich żołnierzy, a nie tylko kierował kampaniami na odległość. Był uprzejmy, dbał o dobro swojego narodu. Wszystkoo to spowodowało, że ludzie go uwielbiali i traktowali jak bohatera, on nie tylko kreował ambitne wizje, on za wszelka cenę chciał je realizować i realizował, dlatego mu ufano. Dzięki temu pozwolono mu na koronację. Tym większa był radość jego poddanych, gdy Bonaparte zamiast ogłosić się cesarzem FRANCJI, ogłosił się cesarzem FRANCUZÓW

2. Kraju takiego jak Polska nie było na mapach. Był to okres po rozbiorowy. Dzięki Bonapartemu powstałe na początku XIXw (gdzieś między 1806-1810r- ale nie jestem pewna) Księstwo Warszawskie było cześciowo suwerenną jednostką polityczną. Polacy mieli ogromną nadzieję, że dzieki niemu ziszczą się ich marzenia o niepodległości. Inna sprawa, że tak jak reszta Europy byli zauroczeni tak niebanalnym wodzem (zaryzykowałabym i nazwała go XIX-wiecznym Hitlerem- jesli mowa o talent polityczno-militarny- był geniuszem- stąd nawet nazwa wieku- era napoleońska).