Odpowiedzi

2010-04-05T20:27:41+02:00
Katyń- miejscowość w Rosji koło Smoleńska, niedaleko której znajduje się miejsce zbrodni sowieckiej. Nazwa miejscowości pochodzi albo od czasownika katat, katit, gdyż przetaczano tędy statki z dorzecza Dniepru do dorzecza Dźwiny

myśle, że pomogłam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T20:32:08+02:00
Katyń to wieś w Rosji, 18 km na zachód od Smoleńska, nad Dnieprem.Na wschód od Katynia, w pobliżu Gniazdowa, na odcinku 5 km na prawym brzegu Dniepru znajduje się pas kilku tysięcy kurhanów oraz dwa grodziszcza. Kurhany i grodziszcze datowane są na IX-X w. n.e.
W pobliskim lesie zwanym Lasem katyńskim, w uroczysku Kozie Góry (w Polsce zwane Kosogony, prawdopodobnie na podstawie zniekształconej fonetycznie przez Niemców rosyjskiej nazwy), leżącym na terenach NKWD, od lat 30. XX wieku dokonywano masowych mordów na ofiarach czystek politycznych Stalina, w tym również zbrodni katyńskiej na internowanych polskich oficerach. Samo miejsce zbrodni leży znacznie bliżej osady Gniezdowo niż Katynia.