Bardzo proszę o szybko odpowiedz. (;
Z góry dziękuję. ;*


Zakwalifikuj poniższe przykłady do zjawisk fizycznych lub przemian chemicznych.

a) topnienie lodu,
b) spalanie węgla,
c) topnienie parafiny,
d) kwaszenie ogórków,
e)rdzewienie żelaza,
f) rozdrabnianie cukru do cukru pudru,
g) palenie się świecy,
h) rozdrobnienie siarki.

3

Odpowiedzi

2009-11-02T14:42:52+01:00
Zakwalifikuj poniższe przykłady do zjawisk fizycznych lub przemian chemicznych.

a) topnienie lodu, fiz
b) spalanie węgla, ch
c) topnienie parafiny, fiz
d) kwaszenie ogórków, ch
e)rdzewienie żelaza, ch
f) rozdrabnianie cukru do cukru pudru, fiz
g) palenie się świecy, ch
h) rozdrobnienie siarki. fiz
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T14:44:22+01:00
A. zjawisko
b. przemiana
c. zjawisko
d. przemiana
e. przemiana
f. zjawisko
g. przemiana
h. zjawisko
1 5 1
2009-11-02T14:46:42+01:00
Topnienie lodu - zjawisko fizyczne
spalanie węgla - przemiana chemiczna
topnienie parafiny - zjawisko fizyczne
kwaszenie ogórków - przemiana chemiczna
rdzewienie żelaza - przemiana chemiczna
rozdrobnienie cukru do cukru pudru - zjawisko fizyczne
palenie się świecy - przemiana chemiczna
rozdrobnienie siarki - zjawisko fizyczne
1 5 1