Odpowiedzi

2010-04-05T21:13:05+02:00
Z wzoru Herona
p(połowa obwodu)=18
P= Pierw(18*8*25)=60

60=½10h
h=12

60=½13h
h~9,2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:30:39+02:00
H= ? (wysokość)
a= 10 (podstawa)
b= 13 (ramie)

obliczam wysokość z tw. Pitagorasa
h² + (½a)² = b²
[½a bo trójkąt prostokątny tworzy tylko połowa podstawy wraz z wysokością]
h² + 5² = 13²
h² + 25 = 169
h² = 169 - 25
h = ∫144
h = 12

P= ½ ah
P= ½ * 10 * 12
P= 5 *12
P= (60) j²

j= jednostka