Odpowiedzi

2010-04-05T21:16:53+02:00
A wiec jezeli poprowadzimy z wierzcholkow do punktow proste to powstanie trojakt rownoramienny o podstawie 8 i ramoinach 5. Obliczmy najpierw wysokosc tego trojkata:

1/2a² + h² = b²
h² = 25 - 16
h²=9
h=3

odleglosc od boku do punktu jest rowna 3, ale nam chodzi, o odleglosc z drugiej strony ;) a wiec 8 - 3 = 5. Teraz wystarczy tylko obliczyc odleglosc wierzcholkow naprzeciw tamtych do tego punktu:

4² + 5² = x²
x² = 41
x=√41

pzdrawiam ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:33:02+02:00
Y²=5²-4²
y²=9
y=3

x²=(8-3)²+4²
x²=25+16
x²=41
x=√41≈6,403

ODP

x=√41≈6,403

pozdrawiam

Hans