Przeczytaj wiersz Aleksandra Fredry "Paweł i Gaweł", a następnie na podstawie jego treści napisz:

a)skargę na sąsiada do policji
b)podanie do administracji lub regulamin"Prawa i obowiązki lokatorów".

Mają być te dwa podpunkty w tym b do wyboru.

Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł, spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wymyślał swawole.
Ciągle polował po swoim pokoju:
To pies, to zając - między stoły, stołki
Gonił, uciekał, wywracał koziołki,
Strzelał i trąbił, i krzyczał do znoju.
Znosił to Paweł, nareszcie nie może;
Schodzi do Gawła i prosi w pokorze:
- Zmiłuj się waćpan, poluj ciszej nieco,
Bo mi na górze szyby z okien lecą. -
A na to Gaweł: - Wolnoć, Tomku,
W swoim domku. -
Cóż byłe mówić? Paweł ani pisnął,
Wrócił do siebie i czapkę nacisnął.
Nazajutrz Gaweł jeszcze smacznie chrapie,
A tu z powały coś mu na nos kapie.
Zerwał się z łóżka i pędzi na górę.
Sztuk! puki - Zamknięto. Spogląda przez dziurę
I widzi... Cóż tam? cały pokój w wodzie,
A Paweł z wędką miedzi na komodzie.
- Co waćpan robisz? - Ryby sobie łowię.
- Ależ, mośpanie, mnie kapie po głowie!
A Paweł na to: - Wolnoć, Tomku,
W swoim domku. -
Z tej to powiastki moral w tym sposobie:
Jak ty komu, tak on tobie.

3
Witam ja za takim zapytaniem Zmieńcie wspólnie zdania z wiersza ,,Paweł i Gaweł " zastępując nieużywane dziś słowa innymi zapisz zmienione zdania zdanie 1 Paweł i Gaweł w jednym stali domu zdanie 2 Gaweł najdziksze wymyślał swowale zdanie 3 strzelał i trąbił i krzyczał do znoju zdanie 4 A tu z powały coś mu na nos kapie zdanie 5 Wolnoć Tomku w swoim domku na dziś

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:32:46+02:00
Skarga.
Droga policjo chciałbym złożyć skargę na Gawła. Codziennie zakłóca spokój i przeszkadza swoim zachowaniem. Często stwarza niebezpieczeństwa. Ostatnio Strzelał i trąbił w domu. Mógł w ten sposób komuś zrobić krzywdę. Więc bardzo proszę aby państwo rozpatrzyli moją skargę i uspokoili Gawła.

Z poważaniem Paweł.

Regulamin.
1.Każdy powinien zachować porządek na swoim wyznaczonym miejscu.
2.W godzinach od 20 do 7 nie wolno zakłócać ciszy nocnej.
3. Nie wolno biegać po schodach.
4. Zakaz krzyczenia.
5. Zakaz przynoszenia dzikich zwierząt.
6.zakaz urządzania polowań w domu.
1 4 1
2010-04-05T21:36:09+02:00
A) Do komendanta policji w Gawłowie.
Niniejszym chciałbym donieść na sąsiada, mieszkającego tuż pod moim mieszkaniem.Gaweł - tak nazywa się sąsiad , sprawia wiele problemów.
Nie przestrzega zasad moralnośći i nie dba o to by był spokój i godne warunki do życia. Bardzo prosze o interwencje u tego pana gdyż utarudnia życie wszystkim mieszkańcom.
b) Prawa i obowiązki lokatorów :
1. Cisza obowiązuje od godziny 22 do 6 rano.
2. Zakaz polowań w obrębie domu.
3.Zakaz krzyczenia.
4.Zakaz łowienia ryb w domu.
5. Nazkazuje się wszystkim przestrzegać tych obowiązków oraz dbać o dobro innych tu mieszkających .
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-05T21:51:59+02:00
A)
Droga Policjo!
Już od dłuższego czasu na naszym osiedlu Gaweł stwarza różne niebezpieczeństwa. Bardzo proszę o interwencję, ponieważ może to zagrażać nawet życiu. Dlatego jeszcze raz proszę o interwencję!


Paweł.

b)
Regulamin:
1. Obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do 6:00 rano.
2. Zakaz urządzania hucznych zabaw na osiedlu.
3. Zakaz krzyczenia.
4.Zakaz grania w piłkę.
5.Zakaz biegania po schodach.
6.Zakaz polowania.



Myślę, że pomogłam. Pozdrawiam. Liczę na najj.
1 4 1