Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:41:02+02:00
2/3 ,3/6 ,3 1/3,1/2,1 5/6,2 12/6, 7/3

musisz sprowadzić wszystko do wspolnego mianownika:

4/6; 3/6; 3 i 2/6; 3/6; 1 i 5/6; 4; 2 i 2/6

teraz od najmniejszego do największego:

3/6 (powtarza się,ale zaznacz tylko raz)
4/6
1 i 5/6
2 i 2/6
3 i 2/6
4

narysuj oś w ten sposób, że od 0 do 1 będzie 6 kratek. Ta sama odległość będzie między 1 i 2, między 2 i 3 oraz między 3 i 4.

Jedna kratka odpowiada wartości 1/6.

A więc jeśli masz zaznaczyć 3/6, to zaznaczasz punktem 3 kratkę licząc od 0.
3 2 3
2010-04-05T21:41:48+02:00
Na osi liczbowej kolejność liczby jest ZAWSZE od najmniejszej do największej. A zatem to będzie tak: 3/6 i 1/2 (to jest to samo, bo jak się skróci 3/6 przez 3 to będzie 1/2), 2/3, 1 5/6 (= 2 1/6), 2 1/3, 7/3 (=3 1/3) i 2 12/6 (=4).
Napisz mi, czy to rozumiesz:)
3 3 3