Odpowiedzi

2010-04-05T21:40:00+02:00
Mamy
Liczbę początkową a1 = 2
Drugą liczbę a2 = x
Trzecią liczbę a3 = y
Czwartą a4 = 20

Każdy wyraz się różni od poprzedniego o różnicę "r"
x - 2 = r
y - x = r
20 - y = r

I z tego można wyliczyć, że:
x = 8
y = 14

I różnica to 6.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:40:20+02:00
2,x,y,20
a1=2
a4=20
a4=a1 +3r
20= 2 +3r
3r = 18
r= 6
a2= a1 +r
a2= 2+6 =8
a3 = a1 +2r = 2 +12 = 14
x=8,
y=14
2010-04-05T21:40:30+02:00
Pomiędzy liczby 2 i 20 „wstaw” dwie liczby tak, aby liczby wraz ze wstawionym tworzyły ciąg arytmetyczny.Proszę o rozpisanie po kolei, tak jak się robi.Pozdrawiam !!!

2 a b 20

2a=2+b→b=2a-2
2b=a+20

2(2a-2)=a+20
4a-4=a+20
3a=24
a=8
b=2*8-2=16-2=14