Odpowiedzi

2010-04-05T21:44:30+02:00
Plan łąki ma kształt trapezu prostokątnego, którego podstawy mają długości 15 cm i 7 cm, a dłuższe ramię ma 10 cm. Oblicz pole powierzchni tej łąki, jeżeli plan wykonano w skali 1:1000. Wynik obliczeń podaj w arach.

a=15cm
b=7cm
r=10cm
x=a-b=8cm
h²+8²=10²
h²=100-64
h²=36
h=6cm
1:1000
a=15cm*1000=15 000cm=150 m
b=7cm*1000=7 000cm=70 m
h=6cm*1000=6 000cm=60 m
P=1/2(150 m+70 m)*60 m
P=(220 m)*30 m
P=6600m²=66a
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:51:30+02:00
Odpowiedź z rysunkiem w załączniku ;P
4 1 4