CIĄGI-Maciek każdy swój letni urlop spędza na rowerze. W ubiegłym roku we Włoszech przejechał 645 km. Pierwszego dnia przejechał 42 km, a każdego następnego dnia o 5 km więcej niż poprzedniego. Ile dni Maciek podróżował rowerem we Włoszech?Proszę o rozpisanie po kolei, tak jak się robi.Pozdrawiam !!!!

3

Odpowiedzi

2010-04-05T21:45:51+02:00
Pierwszego dnia 42km
drugiego dnia 42+5=47km, 42+47=89km
trzeciego dnia 47+5=53km, 53+89=142km
i tak dalej z każdym dniem aż do 645km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T21:50:51+02:00
S= 645
a1=42
r=5
an= a1+ (n-1)r
an= 42 + 5n -5 = 37+5n
sn = (a1+an):2 *n
645 = (42+ 37 +5n):2 *n
1290 = 79n + 5n²
delta= 79² + 1290*4*5
delta = 6241+25800 =32041
pierw. z delty = 179
n1 = -79+179 / 10 = 100/10 = 10
n2 = -79-179/10 --> ujemne więc się nie liczy bo n należy do n+
czyli odpowiedź = zajęło mu to 10 dni
2010-04-05T21:56:26+02:00