W sklepie ze slodyczmi mozna kupic dwa rodzaje cukierkuw,,pawelki,, po 10zl 50gr za kilogram oraz marcinki-1,2 razy drozsze od pawelkuw ile reszty zostanie z bankonknotu o nominale 20 zl po zakupie 30 dag pawelkuw i 0,6kg marcinkuw zapisz oblicznie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T14:55:01+01:00
Pawełki (cena za kg) = 10,5 zł za
Marcinki = 10,5 x 1,2 ( cena za kg) = 12,6 zł

Koszty= 10,5 zł x 0,3 + 0,6 x 12,6zł = 3,15zł +7,56 zł = 10,71 zł
Reszta= 20zł -10,71zł = 9,29 zł

Odp. Otrzyma 9,29 zł reszty:D
1 5 1
2009-11-02T15:04:23+01:00
Pawełki (za kilogram) = 10,5 zł
Marcinki = 10,5 x 1,2 (za kilogram) = 12,6 zł

Pawełki= 10,5 zł x 0,3= 3,15zł
Marcinki= 12,6zł x 0,6= 7,56 zł

Koszty= 3,15zł +7,56 zł = 10,71 zł
Reszta= 20zł -10,71zł = 9,29 zł

Odp. Otrzymano 9 zł 29gr.