Pudło po telewizorze ma kształt prostopadłościanu w którym wysokość to 64 cm a podstawa ma wymiary 60 cm i 70 cm. Marek chce je wykorzystać, by zrobić z kartonu okrągłą tarczę do gry „w strzałki”. Ze ściany bocznej o największej powierzchni wyciął możliwie największe koło. Jaki jest promień tego koła?



! NAPISAĆ WSZYSTKIE OBLICZENIA I WZORY ; ))
Z GÓRY THX ; ** !

3

Odpowiedzi

2010-04-05T22:30:06+02:00
Prostokąt 70x64cm

promień koła: 64cm/2 = 32cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T22:39:28+02:00
Wysokość równa jest 64cm.
64cm ma średnica
więc promień będzie róny: 64cm:2=32cm
(promień to połowa średnicy)
Odp.:Promień jest równy 32cm.


proszę o słuszne wynagrodzenie;p
1 1 1
2010-04-05T22:44:43+02:00
Wysokość ma 64 cm, jest ona więc średnicą kołą, a że średnica to podwojony pormien to promień miał 64:2 = 32 cm