PROSZĘ NIE Z INTERNETU!!!
Co to jest fagot?? Na czym polego gra na nim, budowa, skala, sławni gracze na fagocie, przykłady utworów z fagotem, historia, powstanie. Czekam!!! Pierwszą pracę oczywiście bardzo dobrą nagrodzę!!! Czekam!!!:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T09:03:50+02:00
Sławni gracze na fagocie to:
Antonio Vivaldi
Johann Christian Bach
Wolfgang Amadeusz Mozart
Piotr Czajkowski
Skala instrumentu wynosi od B1 do f².

Fagot-instrument dęty drewniany z grupy aerofonów stroikowych z podwójnym stroikiem.

Instrument składa się z sześciu części: stroika , esu, skrzydła, stopy, rury basowej oraz czary głosowej.
2 3 2
2010-04-06T10:06:35+02:00

instrument bowiem jest zawsze wykonany z drewna, twardego, np. bukowego) – instrument dęty drewniany z grupy aerofonów stroikowych z Sławni gracze na fagocie to:

Johann Christian Bach
Wolfgang Amadeusz Mozart
Piotr Czajkowski

Skala instrumentu wynosi od B1 do f².

Fagot-instrument dęty drewniany z grupy aerofonów stroikowych z podwójnym stroikiem.

Instrument składa się z sześciu części: stroika , esu, skrzydła, stopy, rury basowej oraz czary głosowej.

Fagot był ceniony w czasach Baroku.
1 1 1
2010-04-06T10:18:24+02:00
Fagot - najniżej brzmiący instrument z grupy aerofonów dętych drewnianych. Skala fagotu obejmuje dźwięki od B1 do f2. Fagot posiada podwójny stroik, jest największym instrumentem z tejże grupy.
Do tej samej rodziny należą także obój, rożek angielski i kontrafagot, który transponuje oktawę niżej od fagotu. Istnieją dwie odmiany fagotu: niemieckai francuska. Różnią się one brzmieniem i mechanizmem, a także wysokością (niemiecki ma 130 cm, zaś francuski 150 cm). Składa się z sześciu części: stroika , esu, skrzydła, stopy, rury basowej oraz czary głosowej. Wykorzystywany jest w orkiestrze kameralnej, symfonicznej, jako instrument solowy, w jazzie oraz w różnego typu zespołach instrumentalnych.
Powstał w XVI wieku, skonstruowany przez Siegmunda Schnitzera. Współczesny kształt fagot otrzymał w XIX wieku ( choć używany był już na szeroką skalę w wieku XVIII ) i od tamtej pory używany jest jako nieodłączna podpora orkiestry symfonicznej.
Otwory nawiercone na długości instrumentu otwierane i zamykane są klapami (tylko 5 – e,d,c,h,a – bezpośrednio palcami). Stroik umieszczony u wylotu rurki składa się z dwóch płytek, złożonych ze sobą. Uderzając w nie językiem i jednocześnie dmuchając grający wydobywa dźwięk.Przy takim samym układzie klap,a różnej sile nacisku na stroik można czasami wydobyć przeróżne dźwięki.

LITERATURA NA FAGOT:
1. Koncert fagotowy Antonio Vivaldi
2. V Symfonia c - moll ( IV część - kontrafagot ) Ludwig van Beethoven
3. W grocie Króla Gór z I Suity Peer Gynt Edward Grieg

Sławni gracze;
Johann Christian Bach
Piotr Czajkowski
1 1 1