Za każde bezbłędnie rozwiązane zadanie uczeń otrzymywał 10 punktów, ale tracił 5 za każde źle rozwiązane zadanie. Po rozwiązaniu 20 zadań uczeń zgromadził 80 punktów. Ile zadań rozwiązał uczeń dobrze, a ile źle.
Daje naj!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T22:49:22+02:00
X - dobre rozwiązania
20-x - błędne rozwiązania

10x-5(20-x)=80
10x-100+5x=80
15x=180
x=12
20-x=8


Odp:Uczeń rozwiązał dobrze 12 zadań, a błędnie - 8 zadań.

Licze na najepsze:).
9 4 9
2010-04-05T22:50:28+02:00
X-ilość dobrych rozwiązań
y-ilość złych rozwiązań
x+y=20
10x-5y=80
metodą podstawiania:
x=20-y

10(20-y)-5y=80
200-10y-5y=80
-15y=80-200
-15y=-120/:(-15)
y=8 - ilość złych rozwiązań

x=20-8=12 - ilość dobrych rozwiązań

liczę na naj:)
6 4 6
2010-04-05T23:21:05+02:00
X - poprawne odpowiedzi
y - błędne odpowiedzi

x+y=20
10x-5y=80

x=20-y
10(20-y)-5y=80
200-10y-5y=80
-15y=-120
y=8

x=20-8
x=12

odp: Uczeń rozwiązał 12 zadań prawidłowo , a 8 zadań błędnie
4 5 4