Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T14:59:55+01:00
1. Podaj długość okręgu o średnicy
a) 2 cm
Średnica jest równa długości dwóch promieni.
Ob=2πr
Ob=2π cm≈6,28cm
2. Podaj długość promienia koła o obwodzie
a) 10 cm
Ob=2πr
r=Ob/2π
r=10/2π cm
r=5/π cm
r≈1 1,86/3,14 cm

Ale jeśli wam nauczyciel nie każe przybliżać to lepiej zostaw bez przybliżania, bo jest dokładniej i lepiej wygląda.
2009-11-02T15:00:33+01:00
A)Długość okręgu l=πd
d=2 cm
l=2π
l=2*3,14
l=6,28 cm

b)obw=10cm
l=2πr
10=2πr/:2
5=πr/:π
5/π=r
r=5/3,14
r=(w przybliżeniu)1,59cm

Nie wiem czy to drugie jest dobrze:):)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:11:23+01:00
1.
d=2cm
r=1cm

l (dl. okregu) = 2πr
l=2πcm
l ≈ 6,28cm


2.
2πr = 10
r = 5/π

r≈1,59cm


Pozdrawiam! :)