Odpowiedzi

2009-11-02T14:55:35+01:00
X - cena poczatkowa

110%x - cena po pierwszej podwyzce

90% * (110%x) - cena po obnizce

0,9* 1,1x = 0,99x

Cena po obnizce wynosila 99% ceny poczatkowej


Pozdrawiam! :)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T14:56:09+01:00
Pewnego dnia cenę akcji podwyższono o 10%, a następnego cenę podwyższoną obniżono o 10%. Jaka jest cena akcji po zmianach ?

x - cena akcji przed zmianami
110%x- po podwyżce
90%z 110%x-po obniżce

Po obu zmianach mamy: 0,9*1,1x=0,99x=99%x
czyli cena akcji spadła o 1%
1 4 1
2009-11-02T17:46:27+01:00
X - cena początkowa
1,1x - cena po podwyżce (110% x)
0,9 * 1,1 x - cena po obniżce (90% z 110% x)
0,9*1,1x= 0,99x

Odp: Cena po zmianach stanowi 99% ceny początkowej przed zmainami.
4 5 4