Odpowiedzi

2010-04-06T08:12:04+02:00
Ogólny wzór na przekątną kwadratu o boku "a" jest taki:

przekątna = pierwiastek ( 2 * a^2)

dlatego:
a) przekątna = pierwiastek(2* 5^2) = pierwiastek(50)
b) przekątna = pierwiastek (2 * (3*pierwiastek(3))^2) = pierwiastek (54)
c) przekątna = pierwiastek (2 * (5*pierwiastek(3))^2) = pierwiastek (150)
d) przekątna = pierwiastek (2 * ((1/2)*pierwiastek(2))^2) = pierwiastek (1)=1
e) przekątna = pierwiastek (2 * ((3,5)^2) = pierwiastek (24,5)
f) przekątna = pierwiastek (2 * (pierwiastek(8))^2) = pierwiastek (16)=4
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T08:27:11+02:00
Wzór na obliczenie przekątnej:

d = a√2
gdzie:
d - przekątna kwadratu
a - bok kwadratu
czyi:
a) d = 5√2
b) d = 3√3×√2
d = 3√6
d = 6√2
c) d = 5√3×√2
d = 10√2
d) d = 0,5√2 × √2
d = 0,5√4
d = 1
e) d = 3,5√2
f) d = √8 × √2
d = √16
d = 4
17 3 17