Odpowiedzi

2010-04-06T09:14:16+02:00
Odp.
a)3-metylobut-1-en;
b)pent-2-en;
c)3,3 -dichlorobut-1-en
W przykładzie b) jest błąd,powinno być wiązanie potrójne;
Nazwa powinna brzmieć ;pent-2-yn.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T09:20:53+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) CH₂ = CH - CH (CH₃)₂...........3-metylobut-1-en

b) CH₃ - CH₂ - C = C -CH₃.........pent-2-yn

c) CH₂ = CH - CCl₂ - CH₃..........3,3-dichlorobut-1-en
(w zasadzie nie musimy wskazywać położenia wiązania podwójnego, ponieważ położenie podstawników (Cl) wymusza położenie wiązania podwójnego TYLKO w jednej pozycji)