Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T09:35:11+02:00
X-wiek ojca dziś
y-wiek syna dziś

x+10+y+10=100
x-10=4(y-10)

x+y=100-20
x-10=4y-40

x=80-y
80-y-4y=10-40
-5y=-30-80
-5y=-110
y=110:5
y=22

x=80-22=58
odp. tata ma 58, a syn 22 lata
4 4 4
2010-04-06T09:35:49+02:00
X- wiek syna
y- wiek ojca

(x+10)+(y+10)=100
(x-10)*4=y-10

x+10+y+10=100 /-20
4x-40=y-10 /+10

x+y=80
4x-30=y

y=80-x
y=4x-30

80-x=4x-30 /+x+30

110=5x
x=22

x+y=80
22+y=80
y=58

Odp. Ojciec ma 58, a syn 22 lata

Licze na naj :)
1 4 1