Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T10:06:25+02:00
*KWADRAT
P = a do kwadratu
Ob = 4 razy a

*PROSTOKĄT
P = a razy b
Ob = 2a + 2b

*ROMB
P = a razy h
Ob = 1/2 razy d1 razy d2
lub
Ob = 4 razy a

*RÓWNOLEGŁOBOK
P = a razy h
Ob = 2a + 2b

*TRAPEZ prostokątny

(a + b) razy h
P = --------------------
2

Ob = a + b + c + d

*TRAPEZ równoramienny
Ob = 2a + b + c

*DELTOID
P = 1/2 razy d1 razy d2
Ob = 2a + 2b

*TRÓJKĄT
P = 1/2 a razy h
Ob = a + b + c
Suma kątów w trójkącie = 180"
2010-04-06T10:08:11+02:00
Pola i obwody figur

P = pole powierzchni całkowitej; H = wysokość; Pp = pole podstawy; Pb = pole powierzchni bocznej; a = długość krawędzi bocznej; O = obwód; a = długość krawędzi bocznej; d1, d2 = przekątne; r = promień okręgu wpisanego; pi = liczba Pi; x2 = liczba x podniesiona do kwadratu

Kwadrat
O = 4a
P = a2

Prostokąt
O = 2a + 2b
P = a * b

Równoległobok
O = 2a + 2b
P = a * h

Romb
O = 4a
P = a * h lub (d1 * d2) : 2

Trapez
O = a + b + c + d
P = { (a + b) : 2 } * h

Deltoid
O = 2a + 2b
P = (d1 * d2) : 2

Trójkąt
O = a + b + c
P = (a * h) : 2

Koło
O = 2 * pi * r
P = pi * r2
1 5 1