Zad.1
szerokość prostokąta stanowi ⅝ jego długości. Oblicz pole tego prostokąta , jeśli jego wynosi 5⅓cm.

zad.2.
Pan Oskar kpił lodówkę.Gotówką zapłacił ³/₇ceny, a pozostałą kwotę w wysokości 800zł zadecydował się spłacić w ratach. Ile kosztowała lodówka

zad.3
Oblicz obwód i pole prostokąta którego jeden bok ma długość 12³/₄cm, a drugi jest od niego o 10,25cm krótszy.

zad.4.
Długość jednego boku trójkąta wynosi 1,2m.Drugi bok jest o 0,25m krótszy , a trzeci stanowi ¾ najdłuższego boku. Oblicz obwód tego trójkąta.

proszę podać wszystkie obliczenia i odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

  • oc94
  • Początkujący
2010-04-06T10:10:38+02:00
Zad2:

3/7 ------ x
4/7 ------ 800zł
x = [(3/7*800):4/7]*7= 3*800:4 = 600(zł)

800+600=1400(zł)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T10:34:45+02:00
1. "jeśli jego wynosi 5⅓cm." jego ... ?

2.
x - gotówka
3/7 - x
4/7 - 800

x = 3/7*800:4/7
x = 2400/7:4/7
x = 2400/7 * 7/4 (7 sie skracają)
x = 2400/4
x = 600

600 + 800 = 1400zł

Odp. Lodówka kosztowała 1400 zł.

3.
a = 12¾ cm
b = a-10,25cm = 12¾ - 10,25 = 12,75 - 10,25 = 2,5 cm

Obw = 2a+2b = 2*12¾+2*2½ = 2*51/4 + 2*5/2 = 102/4 + 10/2 = 51/2 + 5/1 = 25½ + 5 = 30½ cm

P = a*b = 12¾*2½ = 51/4 * 5/2 = 255/8 = 31⅞ cm²

4.
a = 1,2m
b = a-0,25m = 1,2-0,25 = 0,95m
c = ¾a = ¾ * 1,2 = 0,75 * 1,2 = 0,9 m

Obw= a+b+c = 1,2 + 0,95 + 0,9 = 3,05 m